Τμήμα Μουσικής

Μουσικός: Γεράση Άννα

Με τη μουσική αγωγή αναπτύσσουμε και καλλιεργούμε την ικανότητα για αισθητική απόλαυση κατά την ακρόαση, εκτέλεση και σύνθεση μουσικής.

Αναζητούμε την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, μέσα από ένα πλήθος μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων:

  Ακούμε ενεργά, εντοπίζοντας συγκεκριμένα στοιχεία, ώστε να κατανοήσουμε ένα μουσικό έργο.

  Μαθαίνουμε να εκτιμούμε την αισθητικά στοιχεία της μουσικής και αναζητούμε τη σχέση της μουσικής δημιουργίας με τον κόσμο των συναισθημάτων.

  Γνωρίζουμε την εθνική μουσική μας παράδοση.

  Τραγουδάμε σωστά, προσεγγίζοντας τη φωνή μας ως ένα πλήρες μουσικό όργανο.

  Αυτοσχεδιάζουμε ρυθμικά και μελωδικά σχήματα με το σώμα, τη φωνή και τα μουσικά όργανα της τάξης.

  Ερχόμαστε σε επαφή με βασικά στοιχεία και έννοιες της θεωρίας, της μορφολογίας και της ιστορίας της μουσικής.

  Αναζητούμε τη σχέση της μουσικής µε τις άλλες Τέχνες και τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο σχολείο.

Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους μας και να απολαμβάνουμε τα δώρα της μουσικής τέχνης, είναι απαραίτητο να λειτουργούμε με υπευθυνότητα, πειθαρχία, πνεύμα συνεργασίας και διάθεση για επικοινωνία.

 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:

Ελάτε μαζί μας στο Μουσικό Χωριό
http://www.iema.gr/data/EducationalProjects/Melina/ Hxos_tis_mousikis.htm

Μπείτε στο studio! Ηχογραφείστε και ακούστε τη μουσική σας

http://soundation.com/

 

Γράψτε το δικό σας μουσικό κομμάτι 

http://creatingmusic.com/new/sketch/

 

Το μυστήριο της σπηλιάς!

Ο Robbie και ο Curlie σας βοηθούν να δημιουργήσετε τα δικά σας ρυθμικά μοτίβα με τους ήχους της σπηλιάς, που μόλις εξερεύνησαν.

http://www.bbc.co.uk/northernireland/schools/4_11/music/mm/rhythm01.shtml

 

Βάλτε το CD στο CD-player, ακούστε το προσεκτικά και μετά βρείτε τη σωστή θήκη!

http://www.bbc.co.uk/northernireland/schools/4_11/music/mm/mood02.shtml

 

Στο δωμάτιο μουσικής (music room), σύρτε το ποντίκι πάνω στους πίνακες που κρέμονται στον τοίχο. Ποιο όργανο ακούγεται; http://www.bbc.co.uk/northernireland/schools/4_11/music/mm/orchestra02.shtml

 

Φτιάξτε τη συνοδεία ενός τραγουδιού

Βήμα 1ο: Συγχορδίες

Βήμα 2ο: Τι όργανα θέλεις;

Βήμα 3ο: Η συνοδεία είναι έτοιμη!

http://www.jamstudio.com/Studio/index.htm

 

Δεχόμαστε επίθεση!

Αποκρούστε τις νότες πατώντας το σωστό πλήκτρο.

Προσοχή! Η σφαίρα πρέπει να έχει την ίδια διάρκεια με τη νότα, αλλιώς…

http://www.agame.com/game/mission-to-magmanon.html

 

Η επιστήμη της μουσικής

·       Η «ορχήστρα» της κουζίνας

http://www.exploratorium.edu/music/exhibits/kitchen/index.html

·       Μίκτης με βούλες

http://www.exploratorium.edu/music/exhibits/dotmixer/index.html

·       Step Re-mix

http://www.exploratorium.edu/music/exhibits/stepping/index.html

 

Ταινίες μικρού μήκους

«Ο Πέτρος και ο Λύκος»

Το μουσικό παραμύθι του Sergei Prokofief. Ταινία animation των Suzie Templeton & Hugh Welchman, που πήρε  βραβείο Όσκαρ το 2008

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WQPfr5DzSB8

 

«The Switch»

http://www.aniboom.com/animation-video/284181/The-Switch/

 

«Oktapodi»

Των Emud Mokhberi & Thierry Marchand. Υποψηφιότητα για βραβείο Όσκαρ 2009.

http://www.youtube.com/watch?v=badHUNl2HXU&feature=related

 

«Presto»

Doug Sweetland. Υποψηφιότητα για βραβείο Όσκαρ 2009.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=q1K9EH90CyA

 

«One Man Band»

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2-_SsfVbkDk

 

«Drum machine»

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=F7tMuUekYQA

 

Η Ορχήστρα των Λαχανικών

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hpfYt7vRHuY